6 tipov pre zdravú pečeň podľa TCM

Poznatky, ktoré si tu môžete prečítať, sú založené na mojom mnohoročnom skúmaní, experimentovaní a na mojej posadnutosti čínskou filozofiou. Žijeme vo svete ovládanom pečeňou – mnoho novodobých chorôb sa dá vystopovať až k tejto hlbokej a zásadnej nerovnováhe. Ťažkosti ako poruchy spánku, vysoký/nízky krvný tlak, vysoký/nízky cholesterol, zlé trávenie, úzkosť, depresie, násilie – a súpis nekončí. Všimnite si prosím, […]

PHARMACOPEA CZ s.r.o.

6 tipov pre zdravú pečeň podľa TCM 4.4/5 (5)

Poznatky, ktoré si tu môžete prečítať, sú založené na mojom mnohoročnom skúmaní, experimentovaní a na mojej posadnutosti čínskou filozofiou.

Žijeme vo svete ovládanom pečeňou – mnoho novodobých chorôb sa dá vystopovať až k tejto hlbokej a zásadnej nerovnováhe. Ťažkosti ako poruchy spánku, vysoký/nízky krvný tlak, vysoký/nízky cholesterol, zlé trávenie, úzkosť, depresie, násilie – a súpis nekončí.

Všimnite si prosím, že keď spomínam pečeň, nemám na mysli ten anatomický a fyzický orgán, ktorý v súčasnosti nazývame pečeň. Mám na mysli oktávu alebo určitú frekvenciu vibrácií, ktorá sa prejavuje ako skupina funkcií, ktoré nazývame pečeň. V starej čínskej medicíne sa má za to, že funkcie orgánu zahrňujú telesno, duševno, emócie, duchovno a iné.

Aby bola naša pečeň zdravá, musí sa jej dostávať pocit slobody, rozmachu a vyjadrenia, takže z tejto podstaty je možné za patogén alebo zdroj choroby považovať čokoľvek, čo obmedzuje voľné prúdenie.

Bežné príčiny obmedzenia čchi pečene:

  • Slabé hranice – prekračovanie vlastných alebo ich narušovanie druhými
  • Nezdravé vzťahy
  • Prežité trauma alebo nespravodlivosť
  • Nebytie tým, kým si myslíme, že by sme mali byť
  • Spoločenské, náboženské a kultúrne programovanie
  • Závislosť na určitých emočných preferenciách

V čínskej medicíne sa verí, že každý z našich hlavných orgánov je domovom ducha alebo aspektu našej duchovnej povahy, v tomto prípade môžeme za ducha sídliaceho v pečeni považovať Hun. Behom dňa je náš Hun čulý a účastní sa našich bežných činností, ale fyzický svet je pre našu pečeň príliš obmedzujúci, takže v noci má náš Hun slobodu cestovať a objavovať iné svety.

Vďaka tomu sme schopní pravidelne zažívať smrť a znovuzrodenie a odtiaľ pramení časť spojenia medzi zdravou pečeňou a dobrým spánkom. Jedným z ukazovateľov dobrého spánku je, že sa ráno prebúdzame s pocitom znovuzrodenia a ľahko zmätení a potom necháme tento pocit novoty prestúpiť zvyšok dňa a naplniť ho. Večer by sme mali zažívať pocit návratu domov k sebe a mali by sme byť ľahko schopní odložiť svoje starosti pozemského bytia stranou a zabudnúť na ne. Takže môžeme ľahko povedať, že aby sme podporili zdravie pečene, potrebujeme dobrý spánok, a aby sme dobre spali, potrebujeme zdravú pečeň.

Táto previazanosť a vzájomné utváranie znamená, že nemôžeme jedno od druhého oddeliť, keďže jedno vytvára a ovláda to druhé.

„Pečeňová“ inšpirácia

Pečeň má ohromný vplyv na to, ako prežívame inšpiráciu. A nemyslím tu extrémnu, keď máte stále pocit, že musíte zmeniť svet alebo začať revolúciu, ale skôr mierny a jemný pocit inšpirácie, ktorý prestupuje našimi každodennými činnosťami. Tu má pečeň jinovou aj jangovou funkciu, kde jin je túžba získať inšpiráciu a jang je schopnosť túto inšpiráciu primerane vyjadriť. V súčasnosti máme v dnešnej kultúre prebytok aj nedostatok oboch týchto funkcií, pretože máme prístup k väčšiemu množstvu informácií a inšpirácie ako kedykoľvek predtým, ale zároveň máme menej času a priestoru ich stráviť, prijať a vyjadriť.

Tieto základné jinové a jangové funkcie majú tiež mnoho čo dočinenia s tým, ako vyjadrujeme a prežívame svoje emócie a intelekt. Vlastne ide o to, aby sme našli osobnú rovnováhu, ktorá bude harmonická pre nás, a aby sme sa zbavili spoločenského programovania, ktoré nám hovorí, kým by sme mali byť. V dnešnej dobe je zjavné, že sme omnoho viac zaťažený na intelekt, a preto sa u nás prejavuje mnoho predvídateľných príznakov a chorôb, ktoré odpovedajú tejto konkrétnej nerovnováhe čchi pečene. Ale je na mieste poznamenať, že veľa ľudí sa nachádza tiež na opačnom konci spektra, tj. extrémna emocionalita, buď v reakcii či popretia súčasného uprednostňovania intelektu, alebo v dôsledku istých prirodzených alebo karmických dôvodov.

Tiež tu môžeme vidieť korene súčasnej posadnutosti a trvaní na tom, že naše emócie musia niečo znamenať, takže sú vysvetliteľné pomocou určitých populárnych psychologických teórií. To je v skutočnosti mierna podoba násilia a obmedzenia, pretože keď prežívame emóciu, ktorá nie je v súlade s našou predchádzajúcou nálepkou alebo diagnózou, potom je pravdepodobné, že pocítime veľký konflikt alebo dokonca hlbší chaos.

Robíme to sebe aj ostatným neustále, čo obvykle končí vznikom nerovnováhy alebo posadnutosti konkrétnym vzorcom, aj keď v skutočnosti naše emócie neznamenajú nič.

Emócie sú v zásade len energia v pohybe a všetci ich prežívame neustále, je to prirodzené, hovorí sa tomu byť nažive. My však začneme uprednostňovať jedny pred druhými a potom uctievať tie „dobré“ a potlačovať tie „zlé“. V spoločnosti sa verí, že toto je zásadná časť toho, čo znamená byť normálny a predvídateľný človek, ale v skutočnosti ide vlastne o stav nepohody a neprirodzenosti.

Mám na mysli to, že úroveň, do ktorej naplňujeme psychologické označenie, ktoré nám niekto dal, odpovedá úrovni harmónie, ktorú ostatní veria, že máme. A úroveň, do ktorej toto označenie nenaplňujeme, je úrovňou konfliktu, do ktorého sa môžeme dostať.

Napríklad:

„Jano je taký X človek.“

„Myslel som, že si taký, ale ty si onaký.“

„Už ťa vôbec nepoznám.“

Ako často sa takéto prehlásenia objavujú v hádkach a nedorozumeniach? Vidíte, prečo je toto chovanie nerovnováhou, ktorá ďalej udržuje nerovnováhu a konflikt? Mám na mysli to, že keď veríte, že máte určitú nálepku alebo vzor a potom podľa nej upravíte svoje chovanie, je to veľmi limitujúce a obmedzujúce, a preto z toho pečeň nemá radosť.

Byť nažive znamená prirodzene prežívať pocit inšpirácie a voľné prúdenie tejto energie, takže sú vaše činy naplnené inšpiráciou a môžete svojimi činmi inšpirovať druhých. Toto jednanie je pre ľudské bytosti prirodzené a zdravé. A v tomto duchu by som vám na záver chcel predať niekoľko vecí, na ktorých môžete začať pracovať ihneď, a ktoré podporia zdravie pečene.

6 spôsobov, ako podporiť zdravie pečene

  1. Dobrý spánok spočívajúci v skorom usínaní a skorom vstávaní.
  2. Uvedomenie si a uvoľnenie zábran a obmedzení, ktoré kladieme na seba aj na druhých.
  3. Nájdenie zdravého a vedomého spôsobu vyjadrenia inšpirácie.
  4. Vybudovanie zdravých hraníc vo vzťahoch.
  5. Pestujte myšlienku, že naše emócie v zásade nemajú význam.
  6. Užívajte reishi alebo iné bylinky, ktoré podporia zdravé čchi pečene.

Prosím, ohodnoťte článok

Redakce webu Superionherbs.cz: zobrazit autory.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *